Застосування сучасної рекламної практики та контролю за додержанням законодавства про рекламу.
Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів разом з громадською організацією «Всеукраїнська рекламна коаліція» 2 листопада 2018 року було проведено семінар стосовно розгляду питань сучасної рекламної практики та контролю за додержанням законодавства про рекламу.
Генеральним директором громадської організації «Всеукраїнська рекламна коаліція» Максимом Лезебником були розглянуті приклади реклами, які мали порушення законодавства про рекламу в частині її змісту та потребували експертизи.
Проблематика, з якою звертались з запитами про проведення експертизи, розподілилась наступним чином:
1.Порушення ч.1.ст.8 Закону України «Про рекламу». а саме наявність в рекламі тверджень, які є дискримінаційними;
2.Порушення ст.7 та ст.10 Закону України «Про рекламу», а саме порушення основних принципів реклами та відповідно розповсюдження недобросовісної реклами;
З.Особливості рекламування деяких продуктів, таких як реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, ст.22 та ст.21 Закону України «Про рекламу» відповідно;
4.Реклама у місці реалізації товару;
5.Реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж, ч.5 ст.8 Закону України «Про рекламу».
Слід зазначити, що право на проведення незалежної експертизи реклами закріплено статтею 29 Закону України «Про рекламу», а саме об’єднання громадян та об’єднання підприємств у галузі реклами мають право:
- здійснювати незалежну експертизу реклами та нормативно-правових актів з питань реклами щодо відповідності вимогам законодавства України та давати відповідні рекомендації рекламодавцям, виробникам і розповсюджувачам реклами;
- звертатися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань порушення законодавства про рекламу;
- звертатися з позовом до суду в інтересах рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами у разі порушення їх прав, передбачених законодавством;
- представляти своїх членів в державних органах та органах місцевого самоврядування.
Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області на семінарі представляла начальник відділу контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів Олена Панова.
В ході дискусійної бесіди були обговорені проблеми, які виникають при аналізі змісту досліджуваної реклами, відбувся обмін досвідом як з експертами, так і з колегами з інших областей України.