У Полтаві фахівці Держпродспоживслужби продовжують перевіряти ресторанні заклади
На виконання доручення Прем’єр – Міністра України 11.11.2020 року фахівці Полтавського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області разом з представниками Нацполіції і журналістами місцевих каналів у вечірній час здійснили перевірки двох закладів громадського харчування: ресторан «Тот самый Барашек» та «Тераса Територія м’яса», що знаходяться в самому центрі Полтави.
Фахівці Служби перевіряли, чи дотримуються ресторанні заклади Постанови Головного державного санітарного лікаря України № 32 від 02.06.2020 рок. Порушень не виявили!
З адміністрацією ресторанів проведено роз’яснювальну роботу щодо запобігання поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
Перевірки тривають!
Нагадаємо, Відповідно до постанови МОЗ №32 від 02.06.2020 зазначено, що обслуговування в закладах громадського харчування здійснюється відповідно до законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, санітарних норм та правил та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
- Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам. Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 0С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
- При проведенні вимірювання температури тіла контактним методом, забезпечується обов’язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.
- На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) організовуються місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).
У закладі громадського харчування:
- біля місць потенційного скупчення повинно бути нанесено маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1.5 м;
- забезпечується дотримання відстані не менше 1.5 м між сусідніми столами та розміщення не більш як чотирьох клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років), якщо столи не відокремлені один від одного суцільною перегородкою;
- дозволяється відокремлення частини стола перегородкою, що унеможливлює контакт між відвідувачами, розмішеними по обидві її сторони;
- меню розміщуються для безконтактного ознайомлення біля входу або місця прийняття замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфекційним засобом. Дозволяється видача одноразових паперових меню з їх подальшою утилізацією;
- видача замовлень в багаторазовому посуді здійснюється виключно за умови можливості його миття при високих температурах у посудомийній машині, з використанням миючих засобів; Дозволяється користуватись одноразовим посудом з картону або паперу. Прибори й компліменти до напоїв (цукор, мішалки, трубочки, тощо ) мають бути в індивідуальній упаковці;
- забезпечується можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку.
У закладах, що здійснюють обслуговування на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках :
- прийом замовлень відбувається дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо через працівників закладу, які здійснюють обслуговування клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);
- забороняється очікування черги (в тому числі для користування санвузлами) в приміщенні закладу;
- видача замовлень клієнтам або офіціантам та розрахунок здійснюється через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
- видача замовлень на виніс здійснюється виключно в закритій тарі/упаковці;
- персонал, що здійснює обслуговування на відкритих (літніх) майданчиках отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.
Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:
- постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах/пеленальних кімнатах. Використання багаторазових рушників заборонено;
- інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
- вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук працівників і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни;
- централізований збір використаних Засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
- тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику визначених відповідно до Стандартів надання медичної допомоги «Короновірусна хвороба «COVID-19»,затверджених МОЗ України від 28.03.2020 №722.
Працівники повинні:
- регулярно мити руки з милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадськихмісць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
- утримуватись від дотиків обличчя руками;
- утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань — кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
Відвідувачі повинні:
- обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію закладу громадського харчування.
- дотримуватись соціальної дистанції в 1.5 м.
- заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягнені в в захисну маску, що прикриває ніс та рота (крім часу сидіння за столом з ціллю приймання їжі та/або напоїв).
Дотримуйтеся простих правил і будете здорові. Держпродспоживслужба піклується про вас!