“Попередження проявів сексистської реклами”
Фахівці Управління захисту споживачів Головного управління Держпрожспоживслужби в Полтавській області прийняли участь у семінарі «Попередження проявів сексистської реклами: інструменти місцевих органів влади та взаємодія із громадським суспільством», який відбувся за підтримки Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Полтавської облдержадміністрації 22 серпня 2017 року за адресою: м.Полтава, «Рейкарц-Галерея», вул.Європейська,7.
Організаторами семінару виступили Департамент сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми Міністерства соціальної політики України, Представництво Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні, Центральний Секретаріат Індустріального гендерного Комітету Реклами.
Учасники семінару ознайомились з основними вимогами Стандарту «Недискримінаційна реклама за ознакою статті», критеріями визначення дискримінаційної реклами, прийняли активну участь в обговоренні механізмів попередження проявів дискримінаційної реклами.
Відповідно до Стандарту реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі та порушує добросовісну маркетингову практику, якщо:
-реклама зображує чи описує жінку або чоловіка як прикрасу чи сексуальний об’єкт,включає натяки на статеві стосунки та сексуальність людей, які нічим не пов’язані з рекламованим продуктом, та не мають прямих асоціацій зі споживанням рекламованого продукту, товару, послуг тощо; порушення посилюється, якщо сексуальність людини зображується чи описується принизливо, зневажливо, наклепницьким чином (для людської гідності) через мову, позування, вербальні або невербальні натяки тощо);
-реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі та порушує добросовісну маркетингову практику, якщо вона стверджує або натякає, що роль однієї статі у соціальному, економічному і культурному житті нижча, ніж іншої.
На жаль, факти розповсюдження дискримінаційної реклами мають місце і в Полтавській області, які були зафіксовані фахівцями Управління захисту споживачів на засобах зовнішньої реклами на території м.Полтави та м.Лубни. На даний час по 1 справі замовником реклами порушення усунуто та сплачено штраф у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдженої реклами, відповідно до вимог ст.27 Закону України «Про рекламу». По іншій справі триває розгляд справи в зв’язку з необхідністю отримання додаткових документів.
Підсумком семінару стала теза, що формування культури споживання реклами повинно відбуватись на основі фахової етики, взаємоповаги та діалогу зацікавлених сторін (замовників реклами, виробників, споживачів).