Як захистити свої права, як споживача, на автозаправній станції
Більшість наших громадян є власниками транспортних засобів і тому регулярно користуються послугами автозаправних станцій. Але мало хто з споживачів цих послуг знає про алгоритм поведінки та свої права у разі, якщо послуга надана неякісно і є сумніви в кількості отриманого бензину чи дизельного палива. Тому подальша інформація буде корисною саме для цієї категорії споживачів.
Щодо кількості відпущеного пального, то слід розуміти, що кожна АЗС оснащена паливороздавальними колонками, які представляють собою багатофункціональний заправний комплекс, обладнаний вимірювачем обсягу (так званим витратоміром), за допомогою якого наливається паливо. Всі витратоміри обов’язково повіряються спеціалізованими акредитованими організаціями, мають відповідну документацію і опломбовуються спеціальними пломбами з відбитками повірочного тавра. Ніхто зі співробітників АЗС не може впливати на ці прилади.
Однак, якщо у Вас все ж таки є підозри, що Вам „недолили” палива, то це питання можна з’ясувати за допомогою еталонних мірників, якими повинні бути укомплектовані АЗС.
Мірник – це спеціальна ємність для нафтопродуктів з вимірювальною шкалою об’ємом від 10 до 50 л (10л, 20л, 50л). Номінальна місткість еталонних мірників залежить від продуктивності паливороздавальних колонок.
Необхідно попросити співробітника АЗС налити палива в „мірник”. Персонал будь-якої бензоколонки зобов’язаний надати його на першу вимогу споживача. При цьому у відборі проб палива в мірник є свій регламент – спочатку мірник потрібно змочити невеликою кількістю бензину, потім це паливо вилити і лише після цього залити повноцінну пробу. Персонал АЗС цей порядок повинен знати.
Як законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки паливороздавальні колонки та еталонні мірники підлягають періодичній повірці, а саме: паливороздавальні колонки – щорічно, мірники – кожні 1,5 року.
Якщо у Вас – як споживача – є певні претензії до якості послуг, що були Вам надані на автозаправній станції, і Ви не взмозі вирішити їх самостійно, Ви маєте право звернутись до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за захистом своїх прав.