Туризм – як не стати жертвою шахраїв!
Літо – час відпусток. Але довгоочікуваний відпочинок може бути зіпсований. Як не стати жертвою шахраїв у туристичній галузі і у разі необхідності – захистити свої права як споживача – розкажемо у цій статті.
Існують випадки, коли жертвами шахрайств у сфері туризму стають люди, які пережили неприємний інцидент в аеропорту або під час польоту й тепер очікують відповідної реакції певної авіакомпанії. Незадоволені клієнти часто хочуть розголосу інциденту і пишуть про свій негативний досвід у соцмережах та скаржаться в коментарях на сторінках авіакомпаній.
Зловмисники знаходять пасажирів авіакомпаній й за допомогою фейкових акаунтів намагаються виманити: особисті дані, номер телефону, дані банківських карт . Окрім того, часто зловмисники можуть обманом змусити користувачів завантажити шахрайський платіжний застосунок.
При виникненні конфліктних ситуацій варто зв‘язуватись із туроператором за вказаними у договорі контактними телефонами, а не поширювати особисту інформацію у соціальних мережах.
При бронюванні туру обов’язково підписуйте договір і перевірте наявність істотних умов договору :
- строк перебування у місці надання туристичних послуг із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;
- характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, зокрема їх вид і категорія, а також дата, час і місце відправлення та повернення (якщо перевезення входить до складу туристичного продукту);
- готелі та інші засоби тимчасового розміщення, їх місце розташування, категорія, а також строк і порядок оплати готельного обслуговування;- види і способи забезпечення харчування;
- мінімальна кількість туристів у групі (у разі потреби) та у зв’язку з цим триденний строк інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи;
- програма туристичного обслуговування;
- види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;
- інші суб’єкти туристичної діяльності (їх місцезнаходження та реквізити), які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту;
- страховик, що здійснює страхування туристів за бажанням туриста, інших ризиків, пов’язаних з наданням туристичних послуг;
- правила в’їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;
- вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;
- форма розрахунку.
Узгодження цих питань допоможе забезпечити споживачу отримання послуг належної якості. а в разі порушення умов договору – вимагати відшкодування збитків.