Із 16 січня 2020 року сфера обслуговування на Полтавщині повинна стовідсотково користуватися державною мовою!
Сьогодні начальник Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області Геннадій Пікуль і начальниця Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області Олена Різниченко зустрілися з головою громадської організації «Підприємці Полтавщини» Євгеном Диканьом.
Говорили про проблемні питання, із якими стикаються представники бізнесу, та можливі шляхи їх вирішення.
Особливу увагу приділили питанню переходу з січня 2021 року усієї сфери обслуговування в Україні і , зокрема, на Полтавщині, на державну мову.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», із 16 січня 2021-го року всі надавачі послуг незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою.
Контролювати дотримання законодавства про державну мову буде Уповноважений із захисту державної мови.
Уповноважений буде наділений і каральними функціями – при виявленні першого порушення особі, яка допустила його, буде оголошено попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів з моменту складання акту.
І тільки за повторне протягом року порушення вимог Закону, уповноважений зможе накласти штраф. Його розмір – від 300 до 400 нмдг (5100 – 6800 гр.).
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-ХІІ, інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови.
Якщо ваші права в частині надання інформації про товари та послуги державною мовою буде порушено, після набрання чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ви маєте право звернутись з відповідною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.
У заяві необхідно зазначити ким порушено ваші права: найменування суб’єкта господарювання та адресу здійснення діяльності.