Інтернет – торгівля
Популярність інтернет – торгівлі останнім часом дуже зросла, швидко та зручно купувати в такий спосіб товар.
Разом з тим збільшилась і чисельність звернень щодо порушень прав споживачів при придбанні товарів через інтернет – магазини.
Найбільшою проблемою, яка виникає при розгляді звернень споживачів в таких ситуаціях є відсутність у споживача інформації про найменування та місцезнаходження продавця (виконавця), документального підтвердження придбання товару (товарний чи касовий чек, договір, розрахунковий документ, тощо).
Провести перевірку та вирішити питання по суті у таких випадках неможливо, оскільки відповідно до Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області та ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів», розшук суб’єктів господарювання до повноважень Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області не належить.
У зв’язку з цим, наголошуємо, що споживачам необхідно бути більш обачними при замовленні товарів чи послуг через інтернет – ресурси.
Найголовніше, споживачу, який має намір замовити товар через Інтернет-магазин, обов’язково необхідно пам’ятати, що у разі придбання продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець (або виконавець) зобов’язаний надати споживачеві документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов’язків. Такий документ повинен містити інформацію про:
- дату укладення договору;
- найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
- найменування продукції (товару);
- ціну;
- якщо питання стосується послуг то повинна бути наявна інформація про строк виконання робіт (надання послуг);
- інші істотні умови договору, які характерні для певного виду продукції або послуги;
- необхідність зазначення інформація про права та обов’язки сторін договору.
Наявність вищезазначеного документа з інформацією дасть можливість у подальшому, в разі виникнення будь-яких проблем, відстоювати свої права.
Наголошуємо, що квитанція про оплату через термінал (Приват 24, тощо), або через поштового перевізника, не є підтвердженням придбання товару у суб’єкта господарювання.