Зображення фруктів на етикетці мийних засобів. Правомірно чи ні?!
У кожній оселі української сім’ї можна знайти безліч засобів для прання або очищення. Зазвичай, з приходом весни старанні господині намагаються зробити генеральне прибирання своїх осель і в цьому їм допомагають різноманітні мийні засоби. Сьогодні без цих товарів повсякденного вжитку важко уявити сучасне життя людей.
Але як правильно обрати мийний засіб, щоб отримати бажаний результат і не зашкодити своєму життю та здоров’ю та своїх рідних?
У першу чергу, не варто довіряти рекламі чи назві торгівельних марок. Слід відмовитись від вибору продукції низької якості на стихійних ринках, на яких спостерігається наймасовіше її поширення.
Споживачі чомусь набагато більше довіряють закордонній продукції, ніж вітчизняній, хоча саме українська проходить дослідження і є набагато безпечнішою.
На думку експертів, при виборі мийного засобу найперше необхідно звернути увагу на етикетку та інформацію, що на ній зазначена.
На сьогодні досить популярно серед виробників мийного засобу створювати фруктові аромати, але недопустимо зображувати смачну їжу (злаки, фрукти) та використовувати «фруктові» слова на етикетці неїстівної продукції.
Віднедавна такі дії є порушенням законодавства!
Згідно «Технічного регламенту» маркування рідкого мийного засобу не повинне містити графічного зображення продуктів харчування, зокрема фруктів, коли таке зображення може ввести споживача (користувача) в оману стосовно його застосування, крім випадків зображення продуктів харчування разом з речами побуту, що прямо вказують на призначення засобу.
Якщо ж виробники таким чином хочуть наголосити на тому, що їх продукція містить натуральні інгредієнти, то мусять зазначати цю інформацію у складі засобу чи у спеціальній анотації до продукту.
Дитяча цікавість та необізнаність може прийняти миючий засіб за їстівний продукт (наприклад, йогурт чи сік) та скуштувати його! Характерними ознаками отруєння рідким милом є наступні симптоми: розлад шлунку, блювання, можлива поява піни в роті, відрижка, здуття живота, підвищене газоутворення, тощо.
Слід зауважити, що на упаковці обов’язково має бути:
– найменування та інформація про призначення мийного засобу;
– торговельна марка (за наявності) або торговельний знак, найменування, місцезнаходження та номера телефону виробника мийного засобу або його уповноваженого представника;
– інформація про склад мийного засобу;
– адреса та номер телефону, за якими можна одержати технічний опис інгредієнтів;
– інструкції із застосування, заходів безпеки та спеціальних застережень згідно із законодавством;
– маса нетто чи об’єм;
– дата виготовлення;
– строк придатності.
Для прикладу, спеціалістами Управління захисту споживачів в ході планових заходів виявлено реалізацію засобу для миття посуду, який не відповідає встановленим вимогам. Це засіб для миття посуду, промаркований, як Pigeon Green та зазначається освіжаючим ароматом кокосу Herb&Coconut 300 мл. Маркування на пакуванні вказаного рідкого мийного засобу містить графічне зображення фруктів (кокосу).
Важливо пам’ятати, що кожен з нас – споживач і кожному гарантоване право на якісну та безпечну продукцію, товари та послуги задля комфортного способу життя!
У разі виникнення питань з ринкового нагляду споживачі та суб’єкти господарювання мають можливість отримати безкоштовну професійну консультацію шляхом звернення до Консультаційного центру Головного Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за поштовою адресою вул. Воскресенський узвіз, 7 м. Полтава або за електронною адресою consult@polvet.gov.ua та за тел. 0532-54-57-59.