Маркування – мета закону
Україна продовжує гармонізацію вітчизняного харчового законодавства з європейським. Відтепер Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» підписано Президентом і він набирає чинності.
Головна мета вище названого закону – захистити споживача, забезпечити його повною інформацією щодо харчового продукту, щоб зробити свідомий вибір. Інформація має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача, не повинна вводити його в оману щодо властивостей, характеристик, складу, кількості, мінімального терміну придатності або терміну придатності, країни або місця походження, способу виробництва харчового продукту.
Зокрема законом забороняється приписувати харчовим продуктам лікувальні властивості; обов’язковим виділення в тексті алергенів; надання інформації споживачу про те, чи піддавався харчовий продукт заморожуванню або розморожуванню, що унеможливить продаж, скажімо, розмороженого м’яса під виглядом охолодженого тощо.
Також встановлено вимоги щодо розбірливості інформації про продукт, зокрема, висота малих літер у тексті має бути не менше 1,2 мм, якщо поверхня упаковки менша за 80 см2 допускається висота літер не менше 0,9 мм.
Даний закон набирає чинності на наступний день після офіційного опублікування та вводиться в дію через 6 місяців з дня опублікування (за винятком певних статей). Для підготовки операторів ринку до нових вимог передбачений перехідний період протягом 3 років. Втім оператор ринку може надавати інформацію споживачу відповідно до нових вимог без застосування перехідного періоду.