Відділ контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового та пробірного законодавства Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про результати роботи за I квартал 2020 року
З метою дотримання вимог Закону України «Про рекламу», в межах наданих Головним управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, здійснюється постійний державний контроль. Так, фахівцями управління протягом 1 кварталу 2020 року у сфері захисту споживачів реклами було проведено 405 оглядів рекламних засобів, встановлено 17 випадків порушення законодавства про рекламу.
За наслідками розгляду ухвалено 13 рішень про накладення штрафних санкцій на загальну суму 27,88 тис. грн.
Характерними порушеннями, які допускаються при розміщенні реклами, є порушення загальних вимог для реклами.
Найбільш поширеними порушеннями, які були встановлені під час проведення державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу в 1 кварталі 2020 року, є порушення рекламування лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. А саме, відсутності тексту попередження наступного змісту «Самолікування можу бути шкідливим для вашого здоров’я», участь в рекламі лікаря та відомостей про те, що лікувальний ефект від застосування медичного виробу є гарантованим ( 9 справ). Крім того, протягом звітного періоду було розпочато розгляд 2 справ, які стосуються факту розміщення реклами алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої засобами зовнішньої реклами.
Виходячи із визначення терміну «реклама», слід зазначити, що Держпродспоживслужба та її територіальні органи здійснюють контроль за розповсюдженням саме інформації, а не перевіряють господарську діяльність рекламодавців, розповсюджувачів та виробників реклами. Тому, норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не поширюються на норми Закону «Про рекламу» в частині проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю).
З огляду на вище викладене, інформуємо, що контроль за дотриманням законодавства про рекламу проводиться незалежно від введенням карантинних заходів. Особливу увагу на даний час приділено рекламі на телебаченні, радіо, в інтернет-мережі.