📌📝✅Контроль за дотриманням законодавства про рекламу. Підбиваємо підсумки за 9 місяців 2019 року
Реклама- інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь який формі та в будь який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Та реклама не лише інформує. Вона – могутній спосіб маніпуляції людиною. З метою захисту людини від її негативного впливу здійснюється контроль за дотриманням змісту реклами, недопущенням поширення недобросовісної реклами.
Так, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області протягом 9 місяців 2019 року у сфері захисту споживачів реклами фахівцями управління проведено 239 оглядів рекламних засобів, встановлено 60 випадків порушення законодавства про рекламу.
За наслідками розгляду прийнято 73 рішення про накладення штрафних санкцій на загальну суму 135,71 тис. грн., з них сплачено у добровільному порядку 43 штрафи на суму 84,88 тис. грн. (60 % від загальної суми накладених штрафних санкцій).Знаходяться на розгляді в суді документи по 19 справах на суму 30,33 тис. грн., стягнуто у судовому порядку 2 штрафи на суму 3,7 тис.грн. Суб’єктам господарювання направлено 11 рішень про накладення штрафів на суму 16,7 тис. грн., термін сплати яких, станом на 01.10.2019 року, не сплинув.
Враховуючи вимоги ч.8 ст.27 Закону України «Про рекламу», матеріали по 1 справі про порушення законодавства про рекламу направлено до Держпродспоживслужби України для розгляду та прийняття відповідного рішення.
Характерними порушеннями, які допускаються при розміщенні реклами є порушення загальних вимог до реклами. Крім того, при дослідженні змісту реклами були встановлені наступні порушення: реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності, створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми (1 справа); зміст реклами , який порушує етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтує правилами пристойності та є дискримінаційною за ознакою статі (2 справи); зображення в рекламі Державного Герба України та Державного Прапора України (1 справа), реклама із зображенням зброї (1 справа);
Найбільш поширеними порушеннями, які були встановлені під час проведення державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу, є розміщення реклами про знижку цін на продукцію, про розпродаж, яка не містить відомостей про дату початку і закінчення знижки цін на продукцію або про акційні пропозиції (18 справ). Досить поширеним фактом є розповсюдження недобросовісної реклами (13 справ). Зауважимо, що недобросовісна реклама заборонена законодавством.
Допускаються порушення при розміщенні реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації в частині відсутності тексту попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що повинно займати не менше 15 відсотків площі всієї реклами та зображення в рекламі особи, зовнішній вигляд якої імітує зовнішній вигляд лікаря. Крім того, протягом звітного періоду було розглянуто 5 справ, які стосуються факту розміщення реклами алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої засобами зовнішньої реклами.
За 9 місяців поточного року розпочато розгляд 11 справ про недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами та за розповсюдження реклами, забороненої законом, а саме реклами тютюнових виробів, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності під якими випускаються тютюнові вироби (реклама «MARVEL», «Rothmans»).
Приділено особливу увагу співпраці з органами місцевого самоврядування щодо порушення порядку розміщення реклами . А саме розміщення реклами без наявності дозволу на її розміщення та розміщення реклами на елементах контактної мережі, на засобах та обладнані( у тому числі опорах) зовнішнього освітлення, яка забороняється. Направлено відповідні листи до Кременчуцької, Миргородської, Лубенської, Хорольської міських рад та Новосанжарської селищної ради.
Контроль за дотриманням законодавства про рекламу здійснюється на постійній основі фахівцями Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.