Фахівці головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області роз’яснюють зміни до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства в сфері державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції»
До уваги суб’єктів господарювання!!! Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства в сфері державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції» (далі – Закон). Він набрав чинності з 26 березня 2020 року.
НАГАДУЄМО! Згідно ст. 20 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», ринковий нагляд здійснюється відповідно до секторальних планів ринкового нагляду, які щорічно затверджуються органами ринкового нагляду відповідно до сфер їх відповідальності. Секторальний план ринкового нагляду охоплює види (типи), категорії та/або групи продукції відповідно до сфер відповідальності органів ринкового нагляду та визначає належність цих видів продукції до певного ступеня ризику.
ДОВОДИМО ДО ВІДОМА! Внесено зміни щодо строків проведення перевірок характеристик продукції (ст.23 Закону про ринковий нагляд). Строк проведення перевірки характеристик продукції не може перевищувати у розповсюджувача цієї продукції чотирьох робочих днів, у виробника такої продукції – п’яти робочих днів.
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» не передбачено попередження суб’єктів господарювання про проведення перевірок.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Відповідно ст.23-1 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» для здійснення планової або позапланової перевірки характеристик продукції орган ринкового нагляду видає наказ, який має містити предмет перевірки (найменування виду (типу), категорії та/або групи продукції), найменування та адресу об’єкта, де розміщується продукція.
На підставі наказу оформляється направлення на проведення перевірки, яке підписується керівником органу ринкового нагляду або його заступником із зазначенням його прізвища, імені та по батькові і засвідчується печаткою відповідного органу.
У направленні на проведення перевірки зазначаються:
а) найменування органу ринкового нагляду, що здійснює перевірку;
б) номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється перевірка;
в) предмет перевірки (вид (тип), категорія та/або група продукції);
г) місце розміщення продукції (найменування та адреса об’єкта, де розміщується продукція (магазин, ринок тощо);
ґ) підстави для проведення перевірки;
д) список посадових осіб органу ринкового нагляду, які беруть участь у здійсненні перевірки, із зазначенням їх посади, прізвища, імені та по батькові;
е) список осіб, які залучаються до здійснення перевірки відповідно до пункту 7 частини першої статті 15 цього Закону;
є) дата початку та дата закінчення перевірки;
ж) тип перевірки (планова або позапланова);
з) інформація про проведення попередньої перевірки (тип перевірки, дата початку та строк її здійснення).
ВАЖЛИВО! Відповідно ст. 8 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», суб’єкти господарювання зобов’язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати:
1) суб’єкта господарювання, який поставив їм продукцію;
2) суб’єкта господарювання, якому вони поставили продукцію.
Суб’єкти господарювання зобов’язані надавати документацію, протягом строку, встановленого відповідним технічним регламентом, а якщо такий строк технічним регламентом не встановлено – протягом десяти років після того, як їм було поставлено відповідну продукцію, та протягом десяти років після того, як вони поставили відповідну продукцію.
У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб’єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб’єкту господарювання цю продукцію.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Зросли розміри штрафних санкцій за порушення вимог законодавства про ринковий нагляд (ст. 44 Закону про ринковий нагляд):
– у разі якщо суб’єкт господарювання не надає документацію про походження продукції, то відповідно до Закону він вважається особою, яка ввела в обіг продукцію, що не відповідає встановленим вимогам. Мінімальна відповідальність становить три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 51 тисяча гривень
– створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, – передбачає штраф у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 170 тисяч гривень.
ВАЖЛИВО ЗНАТИ! Суб’єкти господарювання мають право отримувати безоплатну консультативну допомогу від органу ринкового нагляду з метою запобігання порушенням під час здійснення заходів державного ринкового нагляду.
За додатковими консультаціями, роз’ясненнями у сфері ринкового нагляду, звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, за адресою: м. Полтава, вул. Воскресенський узвіз, 7, тел. 60-66-47.