Чим відрізняються захисні маски від респіраторів і як їх правильно обрати – поради фахівців Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області
Учора, 11 травня, відповідно до розпорядження Кабінету міністрів, розпочався перший етап ослаблення карантину в Україні. Однак, офіційно карантин продовжили до 22 травня 2020 року. Тому і далі дотримуємося карантинного режиму – миємо руки, на вулиці дотримуємося дистанції та одягаємо маски (вони також захищатимуть обличчя від зайвих доторків руками). Це варто робити, щоб зменшити ризик інфікування, оскільки ви не знаєте чи здорові люди, з якими ви контактуватиме. Часто люди самі не підозрюють, що є інфікованими.
Маски бувають одноразові та багаторазові. У аптечних закладах, зазвичай, можна придбати одноразові медичні маски, час використання такої маски – 2-4 години (або поки не стане вологою), тому для тривалого носіння вона не підходить.
Респіратори бувають одноразовими або ж багаторазовими. На відмінну від звичайних масок, респіратори щільніше прилягають до обличчя та відповідно краще захищають.
Обираючи респіратор варто звертати увагу на клас захисту. Загалом їх є три: FFP1 (найменш ефективні), FFP2 (середній рівень захисту) та FFP3 (найвищий рівень захисту).
Міністерство охорони здоров’я рекомендує використовувати респіратори класу FFP2 або FFP3 при контакті з людьми, які можуть бути інфіковані коронавірусом.
Фахівці Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області при придбанні захисної маски або респіратора радять запитувати у продавця документи про якість та безпеку. Вони повинні містити таку інформацію:
1) дані про матеріали, з яких виготовлено моделі засобу
захисту;
2) найменування та місцезнаходження виробника або його
уповноваженої особи чи постачальника;
3) характеристику засобу захисту, одержану за результатами
технічних випробувань;
4) про клас захисту засобу, що відповідає рівню його безпеки та
сфері застосування;
5) строк використання засобу захисту;
Зазначені документи подаються українською мовою.
Пам’ятайте, засіб захисту повинний бути якісним та комфортним, добре триматися на носовій перегородці і не тиснути на неї, забезпечувати легке дихання. Однак, маски є лише додатковим засобом боротьби з поширенням коронавірусу. Не менш важливо дотримуватися умов карантину та правил гігієни, адже від COVID-19 зможе захистити лише комплексний підхід.
Нагадаємо, для отримання консультацій та роз’яснень до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області щоденно з понеділка по четвер: з 9.00 до 18.00 п’ятниця з 9.00 до 16.45 обідня перерва: з 13.00 до 13.45 за телефоном (0532) – 60 – 66 – 47 (громадська приймальня) та/ або за номером телефону (0532) – 54 – 57 -59 (Управління захисту споживачів). Наша адреса: вул. Воскресенський узвіз,7, м. Полтава, e-mail: pol_gydpss@polvet.gov.ua