Реклама алкоголю під забороною!
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області проводяться системні заходи контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту прав споживачів реклами. Так, протягом останніх трьох місяців особливу увагу фахівці Управління захисту споживачів приділили перевіркам дотримання законодавства про рекламу алкогольних виробів.
Нагадуємо, що рекламу алкогольних виробів регулюють кілька статей Закону «Про рекламу».
Зокрема, частиною 2 статті 22 цього закону передбачено:
Реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:
- на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
- на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
- на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
- засобами зовнішньої реклами.
Абзац 2 частини 4 статті 22 Закону «Про рекламу» дозволяє алкогольним брендам використовувати спонсорство: «Дозволяється спонсорування теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускаються алкогольні напої». Однак стаття 5 Закону «Про рекламу» регулює вимоги до спонсорства:
У теле-, радіопередачах, матеріалах в інших засобах масової інформації, видовищних та інших заходах, які створені і проводяться за участю спонсорів, забороняється наводити будь-яку інформацію рекламного характеру про спонсора та/або його товари, крім імені або найменування та знака для товарів і послуг спонсорів.
Разом з тим, при дослідженні змісту реклами на біг-бордах та сіті-лайтах, фасадах торгівельних об’єктів та торгівельному обладнанні м.Полтави зафіксовано порушення реклами алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої. Розпочато розгляд 10 справ про порушення законодавства про рекламу, за наслідками розгляду до 7 суб’єктів господарювання застосовано фінансових санкцій на суму майже 7 тис. грн, про 3 справах триває робота по отриманню необхідних документів, видано 4 приписи про усунення порушень шляхом припинення розповсюдження реклами зовнішніми засобами.
У більшості випадків порушення стосувались реклами пива. До відома суб’єктів господарювання, з 01.07.2015 року набули чинності до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до яких пиво було віднесено до алкогольних напоїв.
Звертаємо увагу! Відповідальність за порушення законодавства про рекламу відповідно до п.2.ст.27 Закону України «Про рекламу» несуть в тому числі розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами. Тобто, суб’єкти господарювання. які надали згоду на розміщення на фасадах своїх приміщень, холодильному обладнанні, на зонтах, столах, стільцях , тощо реклами алкоголю несуть відповідальність як розповсюджувачі. Розмір штрафних санкцій передбачено до 300 неоподатковуваних мінімумів громадян , в розмірі 5040,00 грн.