Розвиваємо превентивні інструменти захисту прав споживачів
Даний напрямок передбачає роботу з підвищення рівня поінформованості населення про права споживачів та механізми їх захисту, а також взаємодію за об’єднаннями споживачів та органами місцевого самоврядування, закладами вищої та передвищої освіти.
У рамках проведення такої роботи передбачено – проведення тренінгів, круглих столів, семінарів, консультацій та залучення якомога більшої аудиторії громадян до таких заходів.
27 квітня, в.о. начальника відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області Олександр Глазов розкривав тему: «Що потрібно знати кожному споживачу, для захисту своїх прав». Слухачами були працівники та студенти ВСП «Аграрно-економічний фаховий коледж ПДАУ».
Основну увагу приділили загальним поняттям та основним засадам законодавства, так згідно з статтею 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
1) захист своїх прав державою;
2) належну якість продукції та обслуговування;
3) безпеку продукції;
4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України»Про забезпечення функціонування української мови як державної»;
4-1) обслуговування державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»;
5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом прав.
Найбільше питань від аудиторії було саме стосовно придбання товарів в мережі інтернет, тому, що наразі більша частина громадян віддають перевагу, саме даному способу придбання товарів.
Нагадаємо, в Полтавській області функціонує консультаційний центр при Головному управлінні Держпродспоживслужби в Полтавській області. Дзвоніть за номером телефону (0532) – 54 57 – 59.