Карантин вніс певні зміни до мистецького та культурного життя: що робити, якщо концерт відмінили?
Через спалах коронавірусу COVID-19 по всьому світу, в тому числі і в Україні, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, скасовано сотні різних заходів.
Відповідно до розділу X Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культурно-освітніх закладах, затвердженої наказом Мінкультури від 07.07.1999 р. №452, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 липня 1999 р. за № 483/3776, у разі скасування, переносу або зміни заходу відвідувачі (глядачі, слухачі) мають право повернути попередньо придбані квитки. При цьому зазначено, що повернення коштів відвідувачам (глядачам, слухачам) проводиться організаторами заходу з пред’явленням документа, що посвідчує особу (паспорта, військового квитка, студентського квитка, посвідчення водія, службового посвідчення).
Отже, якщо ви придбали квитки на концерт, в театр, на конференцію тощо, але захід скасували, Вам необхідно, в першу чергу, встановити хто є організатором заходу та звернутись до нього з відповідною письмовою заявою. Заяву необхідно написати у двох примірниках. Перший примірник – надається суб’єкту господарювання, на другому (який залишається у споживача) – ставиться відмітка про прийняття, або надіслати її рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу організатора заходу. У такому випадку у Вас буде документальне підтвердження факту направлення та/або вручення Вашого звернення суб’єкту господарювання.
Відповідно до ч.6 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів», виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов’язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок дії непереборної сили.
Якщо суб’єктом господарювання буде відмовлено у задоволенні Ваших законних вимог, Ви маєте право звернутися з відповідною заявою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем знаходження організатора заходу. У заяві необхідно зазначити інформацію про найменування суб’єкта господарювання, а також додати копії необхідних документів, квитки, обґрунтоване звернення до суб’єкта господарювання із зазначенням Ваших вимог з відміткою про вручення чи квитанцією про направлення поштою, відповідь на Ваше звернення (за наявності) та інших документів, що стосуються порушеного питання.
Порадитися з даного приводу зі спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області можна за телефоном громадської приймальні: (0532)60-66-47, телефоном Управління захисту споживачів: (0532) 54 -57 -59 щоденно з понеділка по четвер: з 9.00 до 18.00 п’ятниця з 9.00 до 16.45 обідня перерва: з 13.00 до 13.45