Не поспішайте сплачувати за послуги, надання яких з Вами не погоджували!
Спеціалісти Управління захисту споживачів провели позапланову перевірку майстерні з ремонту побутової техніки та зобов’язали суб’єкта господарювання повернути споживачеві прийняту для ремонту пральну машину без оплати за послуги, виконання та вартість яких зі споживачем попередньо не погоджувались.
Так, мешканка Карлівського району повідомила, що нею було передано пральну машину для виконання ремонту до майстерні, котра розташована у м. Карлівка, Полтавської області, так як, за попереднім висновком майстра, виконання ремонту на дому було технічно не можливе.
При передачі пральної машини, працівникам майстерні не було заповнено та видано клієнту квитанцію за встановленої для такого виду побутової послуги формою ПО-Р1. Як наслідок, за відсутності документально підтвердженої угоди про надання послуг, зі споживачем не було попередньо узгоджено перелік послуг що замовляється, терміни їх виконання та вартість таких послуг.
У подальшому, заявниці було повідомлено, що вартість ремонту складе декілька тисяч гривень, на що вона в свою чергу не погодилась з причин занадто високої для неї вартості. Після відмови від проведення ремонту заявниці було повідомлено, що в такому випадку необхідно сплатити 500 гривень за проведення діагностики і лише після цього їй буде повернута пральна машина. Однак, така умова не була узгоджена до укладення договору і як наслідок людина звернулась до Управління захисту споживачів з відповідною заявою про поновлення її законних прав та інтересів.
Згідно вимог ч. 1 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Абзацом 2 частини 11 статті 10 того ж Закону визначено, що будь-які додаткові роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживача будь-яких зобов’язань щодо їх оплати.
За наслідками перевірки керівнику майстерні видано припис про необхідність повернення споживачу його пральної машини в первісному стані в якому її було прийнято, без сплати за послуги, надання яких з клієнтом не узгоджувалось.
Отже, шановні споживачі, при здійсненні розрахунку за надання послуг, не поспішайте сплачувати вартість робіт, послуг чи матеріалів вартість та необхідність надання яких з Вами попередньо не узгоджувалась виконавцем!
У разі виникнення спірних ситуацій чи необхідності отримання консультації у період запровадження карантинних заходів, звертайтеся до Управління захисту споживачів в телефонному режимі щоденно з понеділка по четвер: з 8.00 до 17.00 п’ятниця з 8.00 до 15.45 обідня перерва: з 12.00 до 12.45 за телефоном (0532) 60-66-47 (громадська приймальня) та/ або за номером телефону (0532) 54-57-59 (Управління захисту споживачів).