Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про роботу за 1 квартал 2020 року.
Фахівці Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Полтавській області, протягом І кварталу 2020 року на Полтавщині здійснили 16 перевірок, з них 4 планових та 12 позапланових – на підставі звернень фізичних осіб про порушення, що спричинило шкоду їх правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю.
Серед перевірених суб’єктів господарювання, порушення вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів, встановлено у 8 випадках. Як наслідок, за 3 місяці 2020 року перевірено продукції на суму 38402,28 тис. грн., з якої забраковано на суму 30120,392 тис. грн., що складає майже 62% від загальної вартості перевіреної продукції.
Наприклад, у ході планової перевірки магазину «Фуршет» м. Полтава по вул. Європейській, 60А, встановлено:
– реалізація продукції та її попереднє фасування в даному магазині здійснювалось з використанням вагів, що не проходили періодичної повірки у встановленому законодавством порядку. До речі, контрольні ваги, що розміщені на виході з магазину з метою забезпечення права споживачів на перевірку правильності розрахунків також не були повіреними;
– під час контрольного переважування продукції невідповідність фактичній вазі (тобто факт обважування) встановлено по 7 позиціям з 12 перевірених, що складає понад 50% з обраних для контрольної перевірки товарів;
– реалізацію продукції невідомого походження, тобто така продукція не мала обов’язкового маркування, а саме не містила інформації про назву та місцезнаходження її виробника та дату виготовлення;
– реалізацію продукції термін придатності якої минув.
За результатами перевірки, підприємству видано припис про усунення порушень з метою забезпечення реалізації прав споживачів.
На особистому прийомі спеціалісти управління протягом І кварталу 2020 року прийняли та надали кваліфіковані консультації та роз’яснення 96 громадянам. Після отримання консультативної допомоги більшість споживачів позитивно вирішили свої проблемні питання з суб’єктами господарювання.
У ході роботи зі зверненнями від споживачів отримано 257 заяв та скарги, вимоги споживачів задоволено у 144 випадках та надано 102 роз’яснення.
Аналіз одержаних звернень громадян свідчить, що, як і в минулі роки, найбільша їх кількість стосується якості побутової техніки та засобів стільникового зв’язку, особливо придбаних через інтернет – магазини, а також, неналежний рівень надання послуг з гарантійного обслуговування таких товарів.
З метою зменшення кількості звернень громадян, а також для більшої обізнаності споживачів і підприємців, Управлінням висвітлюються норми законодавства у сфері захисту прав споживачів у засобах масової інформації. З початку 2020 року Управлінням здійснено 15 публікацій, теле-, радіо- трансляцій з роз’ясненнями норм чинного законодавства споживачам та господарюючим суб’єктам.
Нагадаємо, для отримання консультацій та роз’яснень у період запровадження карантинних заходів, звертайтеся до Управління захисту споживачів щоденно з 9:00 – до 18:00 за телефоном (0532) – 60 – 66 – 47 (громадська приймальня) та/ або за номером телефону (0532) – 54 – 57 -59 (Управління захисту споживачів).