Реклама та її вплив на вибір споживача
Сьогодні неможливо уявити життя без реклами, вона є невід’ємною частиною сучасного суспільства. Реклама щодня здійснює вплив на населення через поширена в мережі Інтернет, газетах, журналах, на телебаченні, радіо, рекламних щитах, у транспорті.
За допомогою реклами ми дізнаємося про нові товари і послуги та робимо висновки на основі поданої нам інформації.
Споживачі, як правило, не хочуть визнавати, що їхні дії в рамках купівельної поведінки – це результат впливу реклами на їх психіку. Їм здається, що потреба у придбаному товарі існувала у них задовго до того, як вони про нього дізналися з реклами.
Проте реклама вже давно перестала бути просто джерелом інформації про товари і послуги. Сьогодні головною метою реклами є прагнення якомога скоріше і найдорожче продати товар. Тому реклама зараз перетворилась на засіб маніпулювання свідомістю споживачів, що спонукає їх до придбання рекламованих товарів чи послуг.
Багато хто з рекламодавців навмисно поширює неповні, неточні або взагалі недостовірні відомості про товар з метою розпалити у споживачів жагу до придбання. Недобросовісна практика передбачає не тільки хибні або непідтверджені письмові чи усні заяви, але й поширення оманливої інформації, включаючи достовірні дані, що у певному контексті може привести до помилкового враження споживачів щодо рекламованої продукції.
Згідно з Законом України «Про рекламу», недобросовісною вважається реклама, що вводить або може ввести споживачів в оману внаслідок перебільшення, замовчування або неточності, недостовірні чи двозначні відомостей.
Зазначене кореспондується з визначенням такого виду недобросовісної конкуренції, як поширення інформації, що вводить в оману.
Наприклад, чи дійсно слово ««знижка» чи акція» відповідає суті? Яку інформацію мають містити інформаційні та рекламні стенди та яку відповідальність несуть рекламодавці у разі порушень прав споживача у сфері реклами ? На ці всі питання може надати відповідь Консультаційний центр Головного Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за поштовою адресою вул . Воскресенський узвіз,7 м. Полтава індекс 36000 або за електронною адресою consult@polvet.gov.ua та за тел. 0532-54-57-59.
Отже, основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Споживачам же радимо бути уважними та обережними.