Вплив реклами на дитину
Сучасний світ не можливо уявити без реклами. Діти із захопленням дивляться ролики під час рекламних пауз.
У них завжди використовуються прості для запам’ятовування мелодії а також яскраві сюжети, на які просто неможливо не звернути увагу. Звук під час реклами завжди стає більш гучним. Реклама може впливати на дітей як позитивно та і негативно. Це залежить від змісту, та якості поданого матеріалу , наприклад;
- містити інформацію про інновації та передові технології. У такій рекламі дитина дізнається про нові розробки;
- реклама може містити попередження (наприклад, про шкоду алкоголю, куріння тощо). Це допомагає дітям усвідомити небезпеку певних явищ і уникати їх у майбутньому;
- реклама продуктів гігієни формує в дитини низку корисних звичок;
- реклама натуральних продуктів сприяє розвитку навичок здорового харчування;
- реклама, що демонструє, як діти допомагають батькам удома, дбайливо ставляться до природи тощо, заохочує дитину чинити так само;
Хоча реклама має для дітей низку важливих переваг та негативний вплив також є.
- у дитини зазвичай є кишенькові гроші, які вона обов’язково витратить під впливом реклами;
- діти впливають на батьків, змушуючи їх купувати те, що вони бачили в рекламі;
- реклама з самого дитинства виховує в дітях споживачів, людей, які прагнутимуть купувати товари у майбутньому.
Тому, на захисті вразливої і ще не сформованої психіки наших дітей стоїть закон. Статтею 20 («Реклама і діти») Закону України «Про рекламу» визначені певні вимоги до рекламних сюжетів.
Забороняється реклама:
- з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;
- з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;
- з розміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;
- з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв.
До того ж, реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдавати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.
Також у Законі України «Про рекламу» сказано, що реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності.
Реклама не повинна вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім’єю без урахування можливостей її бюджету.
Реклама не повинна створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.
Зі свого боку батьки мають пояснювати дітям, що таке реклама і з якою метою її демонструють.
Слід зауважити, що основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди.
У разі виявлення реклами з ознаками порушення Закону України «Про рекламу», ви можете звернутися в Консультаційний центр Головного Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за поштовою адресою вул. Воскресенський узвіз,7 м. Полтава індекс 36000 або за електронною адресою consult@polvet.gov.ua та за тел. 0532-54-57-59.