До уваги споживачів! Інформація щодо продукції, яка заборонена на ринку!
Головне Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області повідомляє про результати проведених територіальним органом ринкового нагляду експертиз (випробувань) по виду продукції – освітлювальні прилади, електричне та електронне обладнання.
Протягом IV кварталу 2018 року відділом ринкового та метрологічного нагляду були проведені перевірки, таких видів продукції як – освітлювальні прилади, електричне та електронне обладнання. Під час перевірок виявлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам технічних регламентів. На продукції та пакуванні був відсутній знак відповідності технічним регламентам, не зазначено власне найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів та послуг) та їх контактна поштова адреса, згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов, чим порушено вимоги ст. 1 ЗУ «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» п. 12, 13, 20, 21, 28, 41-43 Постанови КМУ № 1067 від 16.12.2015р. “Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання”, п. 17, 18, 25, 26, 32, 44-46 Постанови КМУ № 1077 від 16.12.2015р. “Про затвердження Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання”, п. 1-3 Постанови КМУ № 1184 від 30.12.2015 р. «Про затвердження форми, опису знака відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення».
Окрім того, виробник та імпортер не забезпечили супроводження продукції інструкцією та інформацією про безпечність, складені згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.
Враховуючи те, що електричне обладнання відноситься до продукції із високим ступенем ризику, зразки даної продукції були відібрані для проведення експертизи (випробування).
На підставі одержаних від Науково-дослідного центру випробувань електричних ламп та технологічного обладнання ДП «Полтавський регіональний науково-технічний центр стандартизації, метрології та сертифікації» (далі ДП «Полтавастандартметрологія») протоколів випробувань, встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам, а саме:
- Світлодіодний прожектор «Right Hausen» LED Projector, 180-240 V, 6500K, 10W, HN-19.1.09.2, 850 Lm:
Найменування виробника, імпортера, контактна/поштова адреса та дата
виготовлення – не зазначено;
- Світлодіодний прожектор «Right Hausen» LED Projector, 180-240 V, 6500K, 30W, HN-19.1.11.2, 2550 Lm:
Найменування виробника, імпортера, контактна/поштова адреса та дата
виготовлення – не зазначено;
- Світлодіодний прожектор AVT1-IC10W, 6000K, 10W, 800 Lm:
Найменування виробника, імпортера, контактна/поштова адреса не
зазначено, дата виготовлення – 31.01.2018р.
За результатами проведеної експертизи (випробування), встановлено, що внутрішня проводка, яка безпосередньо контактує зі стаціонарною проводкою та коли відключення живлення здійснюється зовнішніми пристроями захисту не відповідає вимогам п. 5.10 (5.3.1.1) ДСТУ EN 60598-2-2:2016 (ДСТУ EN 60598-1:2015), а саме, площа поперечного перерізу внутрішньої проводки становить 0,2 – 0,3 мм, при нормі не менше ніж 0,4 мм. Як наслідок, в разі перегрівання ізоляції кабелів існує ймовірність отримання електротравм, а також ураження електричним струмом, в тому числі замкнення проводки та виникнення пожежі.
Крім цього, продукція не відповідає мінімально допустимим значенням світлової ефективності світлодіодних світлотехнічних пристроїв, чим порушено вимоги Постанови КМУ від 15.10.2012 р. № 992
В інструкціях до продукції відсутня інформація щодо не замінюваних та не призначеним для заміни користувачем джерел світла, чим порушено вимоги п. 5.5 (3.3.21) ДСТУ EN 60598-2-2:2016 (ДСТУ EN 60598-1:2015), висота літер на маркуванні світильників менше ніж 2мм, на пакуванні світильників нанесено позначення класу захисту ІІ, що суперечить маркуванню нанесеному на світильник та його конструкції (містить пристрій захисного заземлення).
- Світлодіодний світильник «CRYSTAL» SAPFIR-15, 15W, 4000K, 220-240V, 910 Lm:
Виробник – «Хаінінг Футуре Лайтінг Ко, Лтд» Китай; Імпортер та дата
виготовлення – не зазначено.
За результатами проведеної експертизи (випробування), встановлено, що площа перерізу внутрішньої проводки, яка безпосередньо контактує зі стаціонарною проводкою становить 0,1 мм, що не відповідає вимогам п. 2.11 (5.3.1.1) ДСТУ EN 60598-2-2:2016 (ДСТУ EN 60598-1:2015),що може призвести до короткого замкнення та/або ураження електричним струмом.
Відсутня інформація щодо робочої температури обмотки пускорегульованого пристрою, нормованої максимальної робочої температури конденсатора, а також інформації про максимальну температуру, дії якої піддається ізоляція кабелів, що не відповідає вимогам п. 2.6 (3.3.3) ДСТУ EN 60598-2-2:2016 (ДСТУ EN 60598-1:2015). Відсутня інформація про коефіцієнт потужності, значення сили струму, температуру навколишнього середовища, при якій може застосовуватись світильник, відсутня інструкція щодо приєднання типу X, типу Y, типу Z, а також відсутня інструкція щодо не замінюваних та не призначеним для заміни користувачем джерел світла, чим порушено вимоги п. 2.6 (3.3.9, 3.3.10, 3.3.17, 3.3.21) ДСТУ EN 60598-2-2:2016 (ДСТУ EN 60598-1:2015).
На підставі розроблених органом ринкового нагляду сценарних планів ймовірності виникнення ризику, що може становити продукція, встановлено, що вся вищевказана продукція становить високий рівень загрози для життя та здоров’я споживачів.
Відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», до розповсюджувача даної продукції, вжито обмежувальних (корегувальних) заходів, шляхом заборони надання продукції на ринку, з вимогою повернення всіх одиниць відповідної продукції, що перебуває в реалізації, виробнику/імпортеру, кожному у ланцюгу постачання та припинення будь-якого демонстрування, пропонування такої продукції споживачам (користувачам).
Суб’єктом господарювання відшкодовано вартість відібраних зразків та проведення їх експертизи (випробування) в порядку, встановленому Постановою КМУ від 31.10.2007р. №1279 «Про затвердження Порядку відшкодування суб’єктом господарювання витрат, пов’язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції» на загальну суму 22100,32 гривень.
За результатами проведеної перевірки через невідповідність продукції встановленим вимогам Технічних регламентів та інших нормативно правових актів, суб’єкт господарювання надав на продукцію інформацію про походження продукції в т.ч. накладні чи інші документи, що дають змогу органу ринкового нагляду, у ланцюгу постачання відстежити походження такої продукції та її подальший обіг, а також, визначити особу, яка поставила розповсюджувачу продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам. При цьому, як розповсюджувачем такої продукції, суб’єктом господарювання було порушено вимоги пункту 2 частини 2 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», на підставі чого було складено протокол та винесено постанову про накладення штрафних санкцій на загальну суму 5100,00 гривень, яка сплачена до державного бюджету в повному обсязі.