ЦІНА ТОВАРУ НЕ ВІДПОВІДАЄ ЦІННИКУ?
Питання невідповідності ціни товару зазначеній на ціннику магазину та його вартості за якою такий товар фактично реалізується споживачам при здійсненні розрахунку в касі, часто є предметом звернень споживачів в ході проведення особистого прийому громадян спеціалістами Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.
Враховуючи актуальність даної проблеми повідомляємо наступну інформацію.
Статтею 633 Цивільного кодексу України визначено, що Публічним є договір, в якому одна сторона – підприємець взяла на себе обов’язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться. Підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг).
Пропонування споживчого товару до придбання є складовою публічного договору.
Відповідно до вимог законодавства про захист прав споживачів, до моменту придбання товару, продавцем повинна бути надана споживачу необхідна, доступна, достовірна та своєчасна інформація про товар з метою забезпечення можливості здійснення свідомого та компетентного вибору. Надання інформації про ціну товару в доступній наочній формі є обов’язковою вимогою визначеною ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів».
Таким чином, ціна товару є однією з істотних умов договору, а цінник являється для споживача єдиним документом котрим визначено та доведено до відома споживача достовірну інформацію про ціну.
Шляхом розміщення товару на вітрині магазину та зазначивши ціну такого товару на ціннику продавець здійснив публічну пропозицію про укладення договору купівлі-продажу та тим самим взяв на себе зобов’язання продати цей товар кожному хто до нього звернеться на запропонованих продавцем умовах.
В разі, якщо на касі магазину Вам повідомляють про нещодавню зміну ціни та пояснюють, що працівники не встигли вчасно змінити цінник, Ви як споживач повинні знати, що це виключно проблема відповідних співробітників магазину та Ви маєте повне право вимагати продажу товару за ціною зазначеною в ціннику, а різниця вартості може бути відшкодовану торгівельному підприємству за рахунок працівника відповідального за розміщення цінників. При чому товар Вам повинен бути безперешкодно проданий згідно ціни на ціннику незалежно від того яка ціна цього товару значиться в комп’ютері (базі) магазину. Забезпечення можливості проведення даної торгівельної операції по касі підприємства є прямим обов’язком суб’єкта господарювання.
У випадку ж, якщо Ваші права, незважаючи на Ваші законні вимоги продовжують порушуватись, рекомендуємо:
- по можливості зафіксувати такі факти на фото чи відео;
- невідкладно внести відповідну заяву до книги відгуків та пропозицій, котра повинна бути наявна у вільному доступі в куточку покупця;
- з’ясувати найменування суб’єкта господарювання котрим здійснюється торгівля та безпосередню адресу даного магазину;
- подати відповідну скаргу щодо надання працівниками закладу недостовірної інформації про ціну товару та відмову в реалізації Ваших прав як споживача на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.
Скаргу можна подати особисто, засобами поштового зв’язку на адресу Полтавська обл., м. Полтава, вул. Воскресенський Узвіз, 7 або ж у від сканованому вигляді направити на електронну адресу: pol_gydpss@polvet.gov.ua