В навчальних закладах Полтавщини започаткували проведення «Часу споживача»
Всі ми, незалежно від віку, статі, освіти і посади, практично з народження є постійними споживачами різноманітних товарів та послуг. Але чи знають споживачі свої права? Чи вміють їх захищати та відстоювати? На жаль, досвід спілкування і з молоддю, і зі старшим поколінням показує – споживацька обізнаність в суспільстві ще досить слабка. Наші права часто порушуються як виробниками, так і продавцями. А від цього страждає не тільки гаманець, а і здоров’я, і якість нашого життя взагалі.
Споживацької грамотності треба навчатись вже зі шкільного віку, бо саме в цей час закладається не тільки фундамент загальних знань, а і активна життєва та громадська позиція молодої людини.
Тож як виховати з підростаючого покоління свідомого споживача?
З цією мето, Головним управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за сприянням Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадіміністрації розпочато цикл заходів, що спрямовані на підвищення правової та економічної культури учнів та студентів Полтавщини, ознайомлення з правами споживачів в Україні, формування правильної споживчої поведінки, і головне виховання розуміння необхідності дотримання законів і правил суспільного життя.
27 січня фахівці Управління захисту споживачів зустрілися із студентами Полтавського професійного ліцею.
Чи можна фотографувати товар на полицях, чи можна з’їсти продукт не доходячи до каси, чи потрібно платити за ненавмисно розбитий товар, як захистити себе від неякісного чи простроченого товару, як обміняти його, зрештою як захистити свої права?
Ці та інші цікаві питання , що стосуються прав споживача, обговорив з юними покупцями начальник відділу контролю у сфері торгівлі робіт та послуг Управління захисту споживачів Денис Калашник. Студенти також із задоволенням послухали цікаві приклади із практики роботи Управління захисту споживачів.
Максим Ткаченко, заступник начальника відділу ринкового та метрологічного нагляду розповів про окремі зразки неякісної та небезпечної продукції, котра була виявлена фахівцями в торгівельній мережі під час проведення перевірок в рамках державного ринкового нагляду. В доступній формі до слухачів було доведено інформацію про необхідне маркування котре повинно бути обов’язково наявне на тій чи іншій продукції, а також повідомлено про необхідні дії в разі придбання продукції неналежної якості з метою захисту своїх прав як споживача.
Безумовно, цікавими були для молоді інформаційно – роз’яснювальні питання «електронна комерція: Оnline shopping», «як правильно вибрати гаджет», «як не купитися на рекламні хитрощі»; «шкода електронних сигарет, тютюнових виробів та кальяну для здоров’я дітей».
Можна з впевненістю стверджувати, що виховний захід пройшов на позитиві, діти підвищили свій рівень споживчих знань, отримали корисну для них інформацію щодо маркування та правил придбання непродовольчих товарів та харчових продуктів, можливу небезпеку, що може нести в собі придбання неякісної продукції. В подальшому це сприятиме свідомому виборі товарів юними споживачами, і маємо надію, що вони з впевненістю будуть застосовувати набуті знання у конкретних життєвих ситуаціях.