Он – лайн покупки в умовах карантину: що варто знати!
У зв’зку з карантинними заходами, які тривають в Україні через поширення коронавірусної інфекції COVID-19, фахівці Головного управління Держпродспоживслужби Полтавської області радять не наражати себе та своїх рідних на небезпеку і замовляти продукти харчування та непродовольчі товари он – лайн.
На що необхідно завжди звертати увагу при придбанні товарів через інтернет, поза торговельними або офісними приміщеннями:
Перш за все, споживачу, який має намір замовити товар через Інтернет-магазин, обов’язково необхідно пам’ятати, що у разі придбання продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець(або виконавець) зобов’язаний надати споживачеві документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов’язків. Такий документ повинен містити інформацію про:
- дату укладення договору;
- найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
- найменування продукції;
- ціну;
- якщо питання стосується послуг то повинна бути наявна інформація про строк виконання робіт (надання послуг)
- інші істотні умови договору, які характерні для певного виду продукції або послуги;
- а також необхідно щоб зазначалась інформація про права та обов’язки сторін договору.
Наявність вищезазначеного документа з інформацією дасть можливість у подальшому, у разі виникнення будь-яких проблем, відстоювати свої права.
Наголошуємо, що квитанція про оплату через термінал (Приват 24 тощо), або через поштового перевізника не є підтвердженням придбання товару у суб’єкта господарювання.
Також, необхідно звертати увагу на репутацію та добросовісність продавця. Фахівці рекомендують купувати товари в перевірених або великих інтернет-магазинах. Намагайтеся читати відгуки не тільки про товар, а й про сам магазин. Відсутність інформації про продавця на сайтах в подальшому, у випадку виникнення конфліктної ситуації, унеможливлює проведення контролюючим органом об’єктивного розгляду скарг споживачів і проведення позапланових перевірок такого «бізнесу». Іншими словами — просто невідомо, кого перевіряти і де! Якщо на сайті інтернет-магазину, крім електронної пошти і телефону «компанії», нічого не зазначається, то це фактично робить споживача в подальшому безправним.
Перед придбанням товару, щоб в подальшому не виникало непорозумінь дізнайтеся у продавця інформацію про продукцію, яка повинна містити:
– назву товару, дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
– дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
– відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів
– найменування та місцезнаходження виробника і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування
Принагідно повідомляємо, що споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.
У разі коли інше не передбачено договором, споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:
1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв’язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;
2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);
4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп’ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;
5) договір стосується доставки періодичних видань;
6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.
- Якщо інше не передбачено договором, укладеним на відстані, продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
У разі порушення прав споживача, передбачених чинним законодавством України, останній має право звернутись за їх захистом до Держпродспоживслужби або до суду, і неважливо, яким чином споживач купив товар – через мережу Інтернет чи в звичайному магазині.
Тож, бажаємо вдалих покупок і нагадуємо, для отримання консультацій та роз’яснень у період запровадження карантинних заходів, звертайтеся до Управління захисту споживачів щоденно з понеділка по четвер: з 9.00 до 18.00 п’ятниця з 9.00 до 16.45 обідня перерва: з 13.00 до 13.45 за телефоном (0532) – 60 – 66 – 47 (громадська приймальня) та/ або за номером телефону (0532) – 54 – 57 -59 (Управління захисту споживачів).