Підсумки роботи Управління захисту споживачів
Головне Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області повідомляє про результати роботи відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг Управління захисту споживачів за 2018 рік.
У сфері захисту прав споживачів протягом 2018 року проведено 151 перевірку на території Полтавської області, 76 з яких – планові перевірки та 75 – позапланові. За результатами проведених перевірок виявлено порушення вимог законодавства про захист прав споживачів у 80 випадках (згідно планових заходів контролю – в 48 випадках, згідно позапланових заходів контролю – в 32 випадках).
Перевірено продукції на суму 14011070,00 грн., з якої забраковано та знято з реалізації на суму 6884802,00 грн., що складає понад 49% від загальної вартості перевіреної продукції.
За результатами проведених перевірок притягнуто до адміністративної відповідальності 37 осіб та накладено адміністративних стягнень на суму 2151,00 грн. За виявлені порушення накладено адміністративно-господарських санкцій на суму 92510,00 грн.
В ході проведення планових перевірок здійснено відбір нафтопродуктів для проведення лабораторних досліджень в загальній кількості 7 зразків, за результатами яких невідповідності вимогам нормативних документів щодо якості та безпеки виявлено не було. Дослідження проводились в лабораторії ДП «ОС «МАСМА СЕПРО» м. Київ.
Крім того, за звітний період під час проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо неправомірного нарахування плати за проїзд певними перевізниками м. Полтава, встановлено порушення прав споживачів при наданні послуг перевезення пасажирів. А саме:
– споживачам надавалась недостовірна інформація про ціну (тариф) – у розмірі 5 грн. за проїзд у пасажирському транспорті (автобусі) міста Полтава, та у розмірі 3 грн. за проїзд у міському електричному транспорті – тролейбусі;
– перевізники керувались рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради, дію якого зупинено Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду.
На виконання відповідних приписів, тарифи на проїзд у пасажирському міському транспорті приведено у відповідність та встановлено на рівні 4 грн. за одну поїздку у автобусі та в розмірі 2 грн. у міському електричному транспорті – тролейбусі.
У 2018 році від споживачів отримано 1115 заяв та скарг (даний показник майже у півтора разу перевищує кількість скарг за попередній рік), з яких задоволено 602 заяви та надано 476 роз’яснення.
Аналіз звернень громадян і результатів проведених перевірок, показав, що найпоширенішими є випадки порушення прав споживачів при реалізації побутової техніки і засобів стільникового зв’язку та неналежний рівень надання послуг з гарантійного обслуговування таких товарів. Також майже втричі зросла кількість скарг щодо якості надання житлово-комунальних послуг.