Про запобігання сексизму в рекламі!
Верховна Рада проголосувала за закон проти дискримінації в рекламі. Народні депутати в першому читанні підтримали законопроєкт № 3427 про посилення відповідальності за дискримінаційну і сексистську рекламу.
Відповідно до Закону України «Про рекламу» вже існує відповідальність за дискримінацію за ознакою статі. Водночас у законі чітко не прописано, що саме означає дискримінація за ознакою статі.
Відповідно до Стандарту недискримінаційної реклами за ознакою статі, зареєстрованим ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості під номером СОУ 21708654-002-2011 наведені критерії сексистської реклами.
Реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі та порушує добросовісну маркетингову практику, якщо:
– реклама зображує чи описує жінку або чоловіка як прикрасу чи сексуальний об’єкт,включає натяки на статеві стосунки та сексуальність людей, які нічим не пов’язані з рекламованим продуктом, та не мають прямих асоціацій зі споживанням рекламованого продукту, товару, послуг тощо; порушення посилюється, якщо сексуальність людини зображується чи описується принизливо, зневажливо, наклепницьким чином (для людської гідності) через мову, позування, вербальні або невербальні натяки тощо);
– реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі та порушує добросовісну маркетингову практику, якщо вона стверджує або натякає, що роль однієї статі у соціальному, економічному і культурному житті нижча, ніж іншої.
Відповідні вимоги планується узаконити.
Слід зазначити, дотримання законодавства про рекламу перебуває на постійному контролі Головного управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області. Так, протягом минулого тижня проводилось дослідження зовнішньої реклами на предмет порушення законодавства, в тому числі щодо дискримінації за ознакою статі.
Факти розповсюдження дискримінаційної реклами мали місце. На даний час складено 2 протоколи про порушення законодавства про рекламу та розпочато розгляд справ щодо наявності ознаки дискримінаційної реклами, запрошено експертні висновки.