Як уникнути негативних наслідків при рекламуванні алкоголю в інтернет – мережі
Відповідно до повноважень, визначених статтею 26 Закону України «Про рекламу», Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області був проведений контроль за дотриманням законодавства у сфері реклами в інтернет-мережі.
У ході проведення такого контролю було виявлено розповсюдження реклами алкогольних напоїв, реклами знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності під якими випускаються алкогольні напої на офіційних сторінках в інтернет – мережі, а також у соціальній мережі Facebook, з порушенням законодавства про рекламу.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про рекламу», реклама – інформація про особу чи товар, що розповсюджена у будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Якщо особа має намір розміщувати рекламу алкогольних напоїв у мережі інтернет, то така реклама обов’язково повинна мати текст з попередженням.
Як вірно оформити таку рекламу:
- Текстом попередження такого змісту: «Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров’я».
- Кожному попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами.
- Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження – білим.
Крім того, реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:
1.Не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв.
2.Забороняється з використанням осіб віком до 18 років як фотомоделей.
3.Не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя.
4.Не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв сприятиме розв’язанню особистих проблем.
5.Не може формувати думку, що алкоголь має лікувальні якості або що вони є стимулюючими чи заспокійливими засобами.
6.Не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв або негативно розцінювати факт утримування від вживання алкогольних напоїв.
7.Не може містити зображень лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.
8.Не повинна створювати враження, що більшість людей вживає алкогольні напої.
Разом з тим, реклама алкогольних напоїв, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, не повинна містити зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами вживання алкоголю, пива та напоїв, що виготовляються на його основі.
Слід зауважити, що особи винні у порушенні законодавства про рекламу несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.