Захист прав споживачів: як повернути товар і куди звертатися?
Фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області продовжують забезпечувати захист прав споживачів, допомагаючи громадянам вирішувати спірні питання щодо придбаних товарів та послуг.
У зв’язку з обмеженнями на проведення перевірок під час воєнного стану, спеціалісти Держпродспоживслужби надають консультації, роз’яснюють законодавчі норми та допомагають споживачам визначити подальші дії у разі порушення їхніх прав.
Днями до управління звернувся споживач зі скаргою щодо повернення товару неналежної якості. Після консультацій та роз’яснень між заявником і суб’єктом господарювання було досягнуто компромісного рішення, в результаті чого заявникові повернули 2450 гривень згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів».
Що потрібно знати про повернення товару?
Згідно із законом, споживач має право повернути товар належної якості протягом 14 днів з моменту покупки (без урахування дня купівлі), якщо продавець не встановив триваліший строк.
Обмін або повернення можливе, якщо:
- Товар не використовувався.
- Збережено його товарний вигляд, пломби, ярлики.
- Є розрахунковий документ (чек, QR-код із програмного РРО або електронний чек, надісланий на e-mail чи телефон).
Якщо аналогічного товару немає у продажу, споживач може:
- Придбати інший товар із перерахунком вартості.
- Вимагати повернення грошей.
- Дочекатися надходження аналогічного товару.
Гроші повертаються у день розірвання договору, а якщо це неможливо — не пізніше ніж за 7 днів.
Якщо ваші права порушено – звертайтесь до Держпродспоживслужби в Полтавській області: Адреса: м. Полтава, вул. Воскресенський узвіз, 7, телефон: (0532) 60-66-47, 📩 E-mail: pol_gydpss@polvet.gov.ua