Права споживача при придбанні товару належної якості
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Однак трапляються випадки, коли суб‘єкти господарювання відмовляють у задоволенні цього права споживачу.
У грудні поточного року до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області надійшло звернення від мешканки м. Лубни щодо відмови продавцем у обміні придбаного пледу належної якості на аналогічний, оскільки цей товар нібито входить до переліку товарів, які не підлягають обміну ( поверненню).
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172 визначений перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). ). В даний перелік включена білизна постільна. Відповідно до ДСТУ 3119-95 «Білизна постільна. Загальні технічні умови» плед не відноситься до постільної білизни.
Спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області надали консультаційну допомогу споживачу у складанні письмової скарги до суб‘єкта господарювання.
У результаті придбаний товар замінений суб‘єктом господарювання на аналогічний.