Звітуємо про проведену роботу у сфері захисту прав споживачів за 2024 рік
Головним управлінням Держпродспоживслужби у Полтавській області протягом 2024 року проведено 18 позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг на підставі звернень громадян.
За результатами проведених перевірок встановлено порушення норм чинного законодавства у 8 випадках, про що складено відповідні акти та направлено приписи щодо усунення виявлених порушень, а також накладено 3 адміністративно-господарських санкцій на суму 169,94 тис. грн.
У 2024 році було отримано 1070 звернень щодо можливого порушення прав споживачів. Вимоги споживачів задоволено у 554 випадках та надано 516 кваліфікованих роз’яснень.
Аналіз одержаних звернень свідчить, що більший їх відсоток (майже вдвічі) стосується якості придбаної побутової техніки, а серед скарг у сфері надання послуг переважають питання стосовно правомірності нарахування оплати за житлово-комунальні послуги (особливо – розподіл між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг та нарахування плати за місця загального користування).
За умови обмеження заходів державного нагляду (контролю) основним напрямом роботи у сфері захисту прав споживачів є розвиток превентивних заходів захисту прав споживачів, проведення консультативної та роз‘яснювальної роботи.
У звітному періоді в результаті проведеної роботи повернуто кошти споживачам в сумі 68,7 тис. грн.
Для належного рівня захисту прав споживачів на території області, створення дієвої системи консультування споживачів, надання роз’яснень законодавства у сфері захисту прав споживачів здійснено 118 публікацій, теле, радіо- трансляцій з роз’ясненнями норм чинного законодавства споживачам та господарюючим суб’єктам.
