Як діяти, якщо ви стали свідком продажу неякісної продукції: кроки для захисту прав споживачів
Якщо ви стали свідком продажу неякісної продукції, важливо правильно діяти, щоб захистити свої права як споживача та допомогти запобігти поширенню неякісної продукції на ринку.
Ось що потрібно зробити:
- Зафіксуйте факт покупки неякісного товару. Це можуть бути чеки, квитанції, фотографії продукції, упаковки або її дефектів. Якщо товар має етикетку або серійний номер, зробіть фото, щоб можна було ідентифікувати його.
- Якщо ви виявили, що товар неякісний, спочатку спробуйте вирішити питання з продавцем. За Законом України “Про захист прав споживачів” ви маєте право на повернення або обмін товару протягом певного періоду (зазвичай 14 днів).
- Якщо продавець відмовляється виконати ваші вимоги або не йде на компроміс, це може бути сигналом для подальших дій.
Якщо проблему не вдалося вирішити на місці, зверніться до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області. Орган контролює якість продукції, а також здійснює перевірки та інспекції щодо дотримання стандартів якості товарів та послуг.
Слід вказати всю необхідну інформацію, зокрема:
- Назву магазину або виробника;
- Інформацію про товар (найменування, дата покупки);
- Опис дефекту або проблеми з товаром.
Якщо мова йде про харчову продукцію, ви можете звернутися до Держпродспоживслужби Полтавщини щодо порушення норм безпеки харчових продуктів. У такому разі управління проведе відповідні перевірки і дасть висновок щодо товару.
Якщо питання не вирішується на рівні адміністративного контролю і продавець відмовляється задовольнити ваші вимоги, ви маєте право звернутися до суду.
